המתפלל במלון האילתי נדהם: "ארון הקודש פונה לכיוון מצרים"

ארי וידר 2 Comment on המתפלל במלון האילתי נדהם: "ארון הקודש פונה לכיוון מצרים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעיר אילת מתארחים בשנים האחרונות יותר ויותר שומרי תורה ומצוות. רבים מהם עושים זאת במלון 'קלאב הוטל' שאף מצויד בבית כנסת.

אלא שאחד המתארחים שהתפלל בבית הכנסת – גילה לתדהמתו שארון הקודש של בית הכנסת ממוקם לכיוון מערב ולא לכיוון ירושלים, כפי שנהוג בכל בתי הכנסיות.

המתפלל חש לדבריו כי הוא מתפלל לכיוון הנכון, ובעזרת אפליקציה ובדיקת מפות התברר לו כי המתפללים בבית הכנסת פונים בתפילתם לכיוון… מצרים ולא לכיוון ירושלים כמקובל.

לדבריו, הוא פנה לנציגי המלון והפנה את תשומת ליבם, ואף פנה למשרדי המועצה הדתית בעיר, אולם לטענתו דבר לא נעשה.

הרב יוסף הכט רבה של העיר אילת אמר כי אמנם קיימת הקפדה הלכתית להתפלל בתפילת העמידה לכיוון ירושלים אולם לדבריו "כדי לשנות את מיקום היכל הקודש בבית הכנסת של המלון נדרשת השקעה מחודשת של הבעלים. אם הם ירצו, מה טוב ואם לאו – זה לא סוף העולם" אמר.

מהמלון מסרו בתגובה: "בית הכנסת נבנה לפני כ־18 שנים, והוא נתן מענה לאלפי מתפללים במשך השנים. מדי יום מתפללים בו כ־120 איש, שרבים מהם אינם נמנים על אורחי המלון. מאחר שבית הכנסת ממוקם בתוך עיקול, אין כיום דרך פיזית לשנות את המצב, מה גם שההלכה אינה פוסלת אותו".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    שלא ילך לאילת להתפלל ישאר בעיר מגוריו ויתפלל לכיון ירושלים.
    הולכים למקומות שלא צריכים ללכת ואחר כך בוכים ומתלוננים .

  2. 1

    מעניין אם על איכות האוכל הם מסתפקים בכך שמשרד הבריאות לא פוסל אותו, אני רואה בזה הונאה וביזיון ההלכה והמתפללים כלקוח לא נכנס אליהם יותר